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Microsoft Flight FAQ.

풍경제작 2010.09.24 12:36

자주 올라오는 질문들

 

Q: "Microsoft Flight?"는 무엇인가요?

A: "Microsoft Flight" 는 마이크로포스트 게임 스튜디오의 새 컴퓨터 게임입니다. 새로운 게임 타이틀은 라이브 윈도우 게임에서 사용 가능할 것입니다. 그리고 장수한 게임인 플라이트 시뮬레이터의 특권에 새로운 시각을 제공할 것입니다. 새로운 게임 플레이 요소와 개선된 시너리와 지형에서부터, 새로운 항공기와 통합된 컨텐츠 시장에까지, 플라이트는 가상비행의 새로운 종류입니다. 라이트 윈도우 게임 플랫폼은 당신이 인터넷에 접속하여 다른 사람들과 접속되어 가상비행을 할 때 필요한 것들을 위해 스테이지를 마련합니다. 플라이트는 깊이가 깊고, 방식이 일정하지 않은 시뮬레이션의 기본을 만듭니다. 그리고 가상 비행의 재미와 기술을 쉽게 경험해볼 수 있도록 다시 제작되었습니다.

 

Q: “Microsoft Flight”는 “Flight Simulator?”하고 어떻게 다른가요? 왜 새로운 이름으로 나오나요? 무엇이 바뀐 것이죠?

A: “Microsoft Flight”와 함께 저희는 바닥에서부터 시작해서 비행 경험에 대한 보편적인 매력에 포커스를 맞추고 가상 비행 장르에 접근중입니다.

저희는 “Microsoft Flight”의 단순성(? 우직함?)이 기존 플라이트 시뮬레이터 팬들을 완벽하게 사로잡을 것으로 믿습니다. “Microsoft Flight”는 오랫동안 팬들이 기대했던 것처럼 사실성 있는 시뮬레이션 성격은 그대로 유지합니다. 그리고 모든 플레이어들에게 완전히 새로운 볼 것과 느낌, 넓은 범위의 새 게임 플레이와 도전, 끊임없는 경험과 사회적 연결도 제공합니다.

Q: 라이브 윈도우 게임에 “Microsoft Flight”는 어떻게 들어가나요?

A: 라이트 윈도우 게임은 사회적인 부분과 게임 플레이 경험상의 측면에서 가상비행에 있어서 새로운 수준의 접근성을 제공합니다. 컨텐츠는 실질적으로 업데이트될 것입니다. 혼자서 비행할 수도 있고, 전세계적인 온라인 비행 커뮤니티에 접속할 수도 있습니다. 손쉽게 접속하고 친구와 함께 비행경험을 쉽게 쌓아나갈 수 있습니다. 게다가 라이브 윈도우 게임은 비행을 위해 도처에 있는 가상 세계를 만들어낼 수 있습니다. 그래서 누구나 비행의 마법에 손쉽게 접속할 수 있습니다.

 

Q: ACES는 망했는데 누가“Microsoft Flight”를 만들고 있나요?

A: “Microsoft Flight”는 마이크로스프트 내부의 팀이 만들고 있습니다. 그 팀은 창조적인 마인드를 가지고 있으며, 과거에 플라이트 시뮬레이터 제작을 돕던 사람들로 구성돼 있습니다.

 

Q: 지난 1월에 왜 ACES를 해체했나요?

A: Microsoft Game Studios는 무엇이 게이머와 회사에게 좋은 것인지 비즈니스 모델을 항상 평가합니다. 많은 요소들이 고려되었고, ACES를 해체하기로 어려운 결심을 내렸습니다. 하지만 저희는 2009년의 팀 해체가 장기적인 개발 계획과 저희의 목표를 달성하는데 도움을 주었다고 느낍니다. "Microsoft Flight"는 플라이트 시뮬레이터를 만들었던 분들과 같이 창조적인 마인드를 가지고 있는 개발자에 의해 제작되고 있습니다. 그리고 저희는 이 전통적인 비행시뮬레이션분야에 새로운 타이틀을 공급할 수 있다는데에 굉장히 흥분하고 있습니다.

 

 

 Frequently Asked Questions

Q: What is "Microsoft Flight?"

A: "Microsoft Flight" is a new PC game from Microsoft Game Studios. The new title will be available on the Games for Windows – LIVE service and will bring a new perspective to the long-standing "Flight Simulator" franchise. From new game play elements and enhanced scenery and terrain to new aircraft and integrated content marketplace, it is an entirely new breed of virtual flight. The Games for Windows - LIVE platform sets the stage for all your virtual flight needs while connecting you to a global base of users, content and endless exploration. Microsoft Flight builds off its heritage of deep, immersive simulation and is redesigned to make the experience easier for virtual fliers of all interests and skills.

Q: How does “Microsoft Flight” differ from “Flight Simulator?” Why the new name? What’s changed?

A: With “Microsoft Flight” we’re approaching the virtual flight genre from the ground up, with the focus on the universal appeal of the experience of Flight. We believe the simplicity of “Microsoft Flight” perfectly captures that vision while welcoming the millions of existing Flight Simulator fans. The new “Microsoft Flight” retains the full fidelity simulation longtime fans have come to expect while offering all players a whole new look and feel, a wide range of new game play and challenges, persistent experiences and social connectivity.

Q: How does Games for Windows – LIVE factor in?

A: Games for Windows – LIVE introduces a new level of connectivity to virtual flight, enhancing both the social and game play experiences of the title. Content is updated virtually. You can fly solo or join an entire global flight community online. You can easily connect with and facilitate flight experiences with your friends. The addition of Games for Windows - LIVE creates an ubiquitous virtual world of flight that offers easy and engaging access to the magic of flight for all.

Q: Who is developing “Microsoft Flight” now that ACES is gone?

A: “Microsoft Flight” is being developed internally at Microsoft by a team that includes many of the same creative minds that helped deliver countless entries in the “Flight Simulator” franchise.

Q: Why did Microsoft shut down ACES Studio last January?

A: Microsoft Game Studios is always eval!uating its business model to determine what is best for both gamers and the company. Many factors were considered in the difficult decision to close ACES Studio, but we feel the 2009 closure helped us better align with our goals and long-term development plans. "Microsoft Flight" is being developed by many of the same creative minds that shaped "Microsoft Flight Simulator," and we're excited about delivering a new take on this classic franchise.

대충 의역했는데...

결론적으로 플라이트는 플심의 뒤를 이어 극사실성을 달릴것인지,

아니면 일반인들도 쉽게 하도록 사실성을 떨어뜨리겠다는건지 좀 애매하네요.

해석 더 잘하시는 분 답글 부탁드려요.ㅋ

 

 

 

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  1. 어도비 2010.09.24 22:58 신고 Modify/Delete Reply

    제 생각엔 리얼리티에 자신이 있다면 저런 애매한 답변은 절대 안할겁니다. 자신감 있게 말하겠죠.
    그런고로 아케이드성이 매우 짙지 않을까 추측합니다.

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